Desprès
de pensar diferents activitats possibles a fer amb la pissarra digital, el meu
grup, Rosa, Sergio i jo Noelia, vam decidir fer una activitat que fos familiar
i quotidiana per als infants i així familiaritzar-los utilitzant les noves
tecnologies i amb el seu ús. Així doncs, vam consensuar en fer una assemblea
amb la pissarra digital la qual exposo a continuació.
L’assemblea:
Una
vegada creat el disseny de l’aplicació que anem a utilitzar amb la pissarra
digital, el docent juntament amb els infants aniran creant les diferents icones
que faran servir en aquest moment de l’assemblea.
Per
exemple, una icona que realitzarien els propis infants amb ajuda del docent
seria un dibuix per identificar que aquest es conduirà cap l’aplicació que ens
servirà per passar llista tots els matins. Dins aquest, trobarem tots els noms
dels infants amb una petita fotografia del nen/a, juntament amb un dibuix propi
que servirà per a que els nens puguin identificar quin és el seu nom i vagin
familiaritzant-se amb l’escriptura.
Amb
aquesta aplicació, cada nen podrà ficar el seu nom dins la casella que indica
que ha vingut a classe (imatge de l’escola) o pel contrari, que ha quedat a
casa. Els nens que no hagin vingut seran col·locats en la casella corresponent
pel docent sent guiat pels infants o pel nen protagonista d’aquell dia.
Aquesta
activitat es podria plantejar de dues maneres:
- Una
seria que els infants arrosseguessin el seu nom cap al dibuix corresponent, és
a dir, la casa o l’escola.
- Altra
seria que cada nom tingués dues pestanyes, cadascuna amb el símbol de la imatge
de la caseta i de l’escola, les quals si cliquèssim una de les dues, el
requadre del nom s’aniria automàticament al dibuix que l’infant ha clicat.
Realitzaríem
el mateix per dir quin temps fa, el dia que és, el mes i l’any. Exemple:
Cal dir que, per
exemple per l’activitat de “quin temps fa?”, els infants amb companyia del
docent sortiran fora de l’aula per observar i experimentar quin temps fa per
així tenir més constància d’allò i d’aquesta manera, posar correctament a la
pissarra digital la resposta que creiem més adient, en aquest cas, sol i
núvols.
Un altre
exemple és “quin dia és?” el qual clicant damunt la pissarra s’anirà posant el
dia corresponent que és, canviant de color, il·luminant-se... i així podran
visualitzar-lo millor els infants.
Crec que és una
activitat molt motivadora per als infants ja que, l’assemblea és un dels
moments més importants en les classes d’infantil on aprenem molt tots de tots,
a més de ser essencial per qualsevol moment del dia, explicar una activitat,
una inquietud, etc. D’aquesta manera, pensem que és ideal introduir les noves
tecnologies de manera gradual i amb temes motivadors i d’interès per als
infants per tal de familiaritzar-nos amb les noves tecnologies i amb el seu ús i així, despertar
el seu interès en relació a aquestes. També cal dir que farem servir altres
tipus d’activitats, com per exemple de manipulació, d’experimentació... per tal
d’enriquir-nos i aprendre de totes ja que, cada tipus té unes característiques
i finalitats pròpies.
Espero que us hagi
agradat.
No hay comentarios:
Publicar un comentario