En
aquest taller varem treballar tot allò relacionat amb la pissarra digital. Així
doncs, desprès
d’haver llegit, investigar i tenir un primer contacte amb la pissarra digital que la professora ens
va facilitar, podem dir que la definició
d’aquesta ha anat canviant al llarg del temps, passant del projector de
transparències; al videoprojector; a la pissarra digital (ordenador + projector
+ superfície blanca) fins arribar a la
pissarra digital interactiva.
D’aquesta
manera, podem definir la pissarra digital com un sistema tecnològic que
consisteix en un ordenador multimèdia, connectat a Internet, que reprodueix els
sons i projecta les imatges sobre una pissarra. Es sol projectar qualsevol
informació precedent de l’ordinador.
Les
pissarres digitals permeten una progressiva innovació en les pràctiques
docents, una millora de la motivació i atenció dels alumnes i la disponibilitat
de noves eines per atendre la diversitat d’alumnes.
Alguns
dels objectius que es pretenen aconseguir amb aquest tipus de material en
Educació Infantil, tant per l’alumnat com per als docents són:
- Fer classes més dinàmiques
mitjançant diferents recursos.
- Augmentar la interacció entre
docent i alumne.
- Realitzar un aprenentatge més
dinàmic i participatiu.
- Utilitzar diferents estratègies
d’aprenentatge tant en gran grup, en petit grup, per parelles o individualment.
- Fomentar la creativitat i
espontaneïtat.
- Afavorir el pensament crític.
- Facilitar la comprensió de
conceptes, ajudant-se de vídeos, etc.
- Augmentar la participació dels
nens amb dificultats motrius, donat que poden controlar qualsevol aplicació de
l’ordinador.
Algunes de les aplicacions didàctiques que té les pissarres
digitals són:
- Suport a les explicacions del
docent.
- Presentació de les activitats i
recursos per al tractament de la diversitat.
- Realització d’exercicis i altres
treballs col·laboratius en classe.
- Recerca d’informació.
- Aprendre a seleccionar la
informació adient i ser crítics amb aquesta.
Podem
dir que, les pissarres digital encara no s’han introduït en tots les escoles,
encara que algunes ja tenen la fan servir molt poc. També cal destacar els
coneixements dels docents envers aquest tipus de material ja que, molts encara
que les coneguin no saben utilitzar tots les seves eines. Per tant, a més de
equipar a les escoles amb pissarres digitals, també és necessària la formació
dels docents.
Cal
dir que avui dia, en quasi totes les aules d’infatil (per no dir totes)
disposen d’un ordenador. Als nens li agraden molt aquest tipus de material, a
més a més, és un element molt quotidià avui dia i sobretot per a ells.
D’aquesta manera, mitjançant aquest material els infants responen de forma molt
positiva a aquest ensenyament-aprenentatge, per tant, no s’ha utilitzar com un
fi lúdic sinó com a fi educatiu.
Però
també cal dir que, en infantil aquest és un recurs al que no se li pot donar
tant d’ús, com se li podria donar en altres etapes.
Mitjançant
les pissarres digitals, els nens aprenen d’una forma més lúdica,
entretinguda... sortint de l’aprenentatge tradicional. També cal dir que, avui
dia aquest tipus de material és més necessari en la nostra societat, per tant,
són necessaris dins l’escola per la seva formació.
Així
doncs, podem dir que les pissarres digitals són un bon i útil recurs per a
l’educació.
A
continuació, us mostro dos vídeos relacionats amb les pissarres digitals en
Infantil:
L’assemblea amb la
pissarra digital.
Ús de la pissarra digital a l’aula
d’infantil.
No hay comentarios:
Publicar un comentario