En
aquesta classe teòrica, la professora ens va explicar i ens va poar un exemple
visual de com havíem de fer l’inici del guió multimèdia i la seva estructura de
navegació en relació al nostre projecte.
En primer
lloc, ens va explicar la representació
gràfica del material que seguint a Vaughan, hi ha quatre estructures de
navegació primàries utilitzades en multimèdia:
- Navegació lineal (per exemple, un conte).
- Navegació jeràrquica ( de més general a més específic).
- Navegació no lineal (no té límit,
l’usuari pot anar on vulgui d’on vulgui, pot fer el que li convingui. No hi ha
un camí concret).
- Navegació composta (des de una informació més global (benvinguda..), a una cosa més
lineal que et permeteix tornar cap endarrere… és una combinació de les demés).
Tot seguit,
la professora ens va explicar que era un guió i com s’havia de realitzar. El
guió també anomenat storyboard és un
document tècnic format per un conjunt de vinyetes mostrades en seqüència,
acompanyades generalment del text i d’altres anotacions tècniques relatives als
efectes sonors o visuals, amb l’objectiu de servir de guia abans de la seva
realització. A continuació, parlàrem del text, les locucions i hipervincles que
es podien ficar, les seves característiques i els aspectes a tenir presents.
Una vegada
explicats alguns dels aspectes a tenir en compte alhora de fer el nostre
projecte multimèdia i els nostres dubtes, la professora ens va mostrar un
exemple d’una guia didàctica. Així mateix, ens va explicar els punts característics
que hi havia dins aquella guia didàctica, com són, el tema, els destinataris,
els objectius, etc. A més a més, de tot allò que es podia ficar de més o de
menys en aquesta.
Així doncs,
aquesta classe ens va servir d’ajuda per poder organitzar i aclarir els nostres
dubtes en relació al projecte multimèdia, ja que teníem moltes d’idees però no
sabíem si anàvem ben encaminats, si ens faltàvem punts o havíem de treure. Per tant,
amb aquesta classe varem poder enfilar més les nostres idees cap al nostre
projecte.
No hay comentarios:
Publicar un comentario