jueves, 25 de octubre de 2012

Quarta Reflexió: És suficient el que diu a la normativa? Realment s’està aplicant a l’escola?


Una vegada llegit l’article de la normativa que fa referència a les aplicacions de les TIC als processos educatius, crec que aquestes estan ben introduïdes tant al Currículum d’Educació Infantil de les Illes Balears com a la LOE (Llei Orgànica d’Educació). Així doncs, podem dir que aquestes aplicacions estan ben reflectides als documents oficials els quals hem de seguir i observar aquells aspectes que hem de treballar dins l’escola, per tant, hem de tenir un continu seguiment d’aquesta normativa.

En efecte, per tal de millorar la qualitat i l’eficàcia dels sistemes d’educació i de formació, no només hem de fer allò que fica a la normativa més o menys sinó que, ha d’haver un control d’aquesta ja que sinó cadascuna de les escoles desenvoluparà uns aspectes i estratègies diferents, tot depenent de la seva ideologia. Per tant, estaríem creant diferents aprenentatges en relació a un mateix tema, i fins i tot, competitivitat entre diferents centres. Per això, hem de seguir la normativa, encara que sigui de diferent manera, però que es treballi tot allò que es cita, seguint un control.

Així mateix, els únics que poden fer que aquestes aplicacions es duguin a terme correctament, són els propis educadors i mestres. Per aquest motiu, els educadors i mestres han de seguir formant-se per tal d’aprendre a utilitzar les noves eines que es van introduint dins la nostra societat i així, desprès iniciar aquesta nova metodologia en relació a les TIC dins l’aula ja que, cada vegada estan més presents i a més a més, donen noves oportunitats d’aprenentatge als alumnes.

Aleshores, hem d’aplicar noves pedagogies a l’àmbit educatiu doncs, la incorporació de les TIC és necessària ja que ens permeten una educació més oberta i flexible, donen suport a les tasques del professor i a una metodologia actualitzada, són materials didàctics específics, formen part de la societat actual, etc. Per aquest fet, i tal i com es diu a la LOE (llei orgànica 2/2006, de 3 maig, d’Educació) hem de fomentar experiències d’iniciació amb les tecnologies de la informació de manera transversal, fomentar experiències d’iniciació, etc.

En definitiva, podem dir que ja són moltes les escoles, per no dir totes, que han incorporat les noves tecnologies dins l’àmbit educatiu com a una nova metodologia, encara que a diferents nivells, però penso que amb el pas del temps i poc a poc, aquestes noves eines s’aniran normalitzant dins aquest àmbit educatiu.



No hay comentarios:

Publicar un comentario