Una
vegada llegit l’article de la normativa que fa referència a les aplicacions de
les TIC als processos educatius, crec que aquestes estan ben introduïdes tant
al Currículum d’Educació Infantil de les Illes Balears com a la LOE (Llei
Orgànica d’Educació). Així doncs, podem dir que aquestes aplicacions estan ben
reflectides als documents oficials els quals hem de seguir i observar aquells
aspectes que hem de treballar dins l’escola, per tant, hem de tenir un continu
seguiment d’aquesta normativa.
En
efecte, per tal de millorar la qualitat i l’eficàcia dels sistemes d’educació i
de formació, no només hem de fer allò que fica a la normativa més o menys sinó
que, ha d’haver un control d’aquesta ja que sinó cadascuna de les escoles
desenvoluparà uns aspectes i estratègies diferents, tot depenent de la seva
ideologia. Per tant, estaríem creant diferents aprenentatges en relació a un
mateix tema, i fins i tot, competitivitat entre diferents centres. Per això,
hem de seguir la normativa, encara que sigui de diferent manera, però que es
treballi tot allò que es cita, seguint un control.
Així
mateix, els únics que poden fer que aquestes aplicacions es duguin a terme
correctament, són els propis educadors i mestres. Per aquest motiu, els
educadors i mestres han de seguir formant-se per tal d’aprendre a utilitzar les
noves eines que es van introduint dins la nostra societat i així, desprès
iniciar aquesta nova metodologia en relació a les TIC dins l’aula ja que, cada
vegada estan més presents i a més a més, donen noves oportunitats
d’aprenentatge als alumnes.
Aleshores,
hem d’aplicar noves pedagogies a l’àmbit educatiu doncs, la incorporació de les
TIC és necessària ja que ens permeten una educació més oberta i flexible, donen
suport a les tasques del professor i a una metodologia actualitzada, són
materials didàctics específics, formen part de la societat actual, etc. Per
aquest fet, i tal i com es diu a la LOE (llei orgànica 2/2006, de 3 maig,
d’Educació) hem de fomentar experiències d’iniciació amb les tecnologies de la
informació de manera transversal, fomentar experiències d’iniciació, etc.
En
definitiva, podem dir que ja són moltes les escoles, per no dir totes, que han
incorporat les noves tecnologies dins l’àmbit educatiu com a una nova
metodologia, encara que a diferents nivells, però penso que amb el pas del
temps i poc a poc, aquestes noves eines s’aniran normalitzant dins aquest àmbit
educatiu.
No hay comentarios:
Publicar un comentario