lunes, 29 de octubre de 2012

Què són les caceres del tresor?


Les caceres del tresor són un recurs educatiu, un tipus d’activitat didàctica que utilitzen els docents que integren les TIC dins l’aula, per tant, en el currículum. Aquestes són estratègies pràctiques per obtenir informació sobre un tema determinat, a més a més, de practicar habilitats relacionades amb les noves tecnologies de la informació i comunicació.

Dins de la cacera del tresor trobem diferents aspectes. En primer lloc, trobem la introducció en la qual es proporciona a l’infant la informació inicial de l’activitat, intentant que sigui motivadora per així, despertar el seu interès.
En segon lloc, trobem un apartat de preguntes, on hi ha un llistat numerat de preguntes que cal contestar abans de passar a la següent part. Cal dir que, segons a l’edat a la qual va dirigida la cacera del tresor es faran unes preguntes més directes o més complexes.
En tercer lloc, trobem un apartat de recursos on hi ha una llista de pàgines web que ajudaran a l’infant a contestar les preguntes o realitzar les activitats. I per últim, hi ha un apartat el qual es titula la gran pregunta. En aquest trobem una pregunta final, de la qual depenent de les respostes de les preguntes anteriors i d’allò que han après cercant les preguntes sabran contestar-la.

A la classe de l’altre dia varem introduir-nos en el món de les caceres del tresor per tant, una vegada ens va facilitar la professora l’adreça d’aquestes, varem entrar en una per tal d’observar en què consistia, les seves estratègies, etc.
El meu grup de classe (M.Pilar, Lucia, Rosa i jo, Noelia) varem endinsar-nos en la cacera del tresor “Coneixem les figures”. Una vegada varem pinxar damunt aquesta ens va dur a la introducció de la cacera on se’ns plantejava el tema, explicant allò que anàvem a treballar.
Així doncs, quan varem llegir la introducció i totes sabíem sobre què tema anàvem a treballar, al costat de la pestanya d’introducció es trobaven les preguntes les quals varen pinxar per tal de començar a treballar. En aquest apartat, varem conèixer els coneixements previs que teníem, fent una pluja d’idees, per tal de veure el nostre grau de coneixement.
Desprès de llegir-les i contestar-les amb els nostres coneixements, varem passar a la següent, els recursos on trobarem diferents pàgines web per tal de complementar les nostres respostes a les preguntes anteriorment llegides. I per últim, ens varem dirigir a la pestanya de la gran pregunta, on mitjançant una qüestió ens va fer reflexionar i treballar en grup per tal de donar resposta a aquesta, demostrant així, l’aprenentatge realitzat.

Va ser un treball molt interessant i divertit, del qual varem poder observar que es poden treballar un mateix tema de diferents maneres, totes elles interessants, motivadores...
Així doncs, podem dir que aquesta nova eina és molt motivadora, que pot aconseguir despertar l’interès de l’alumnat a més a més, permeten treballar diferents continguts segons els ritme d’aprenentatge de cada alumne, fent una educació més oberta i flexible, creant noves oportunitats d’aprenentatge, etc.

En definitiva, penso que dins l’àmbit educatiu hem d’aplicar diferents pedagogies, per tal d’adaptar-nos als infants i ajudar-les a construir el seu aprenentatge mitjançant diferents estratègies, en aquest cas, la incorporació de les TIC. Per tant, hem de fomentar les experiències d’iniciació amb les noves tecnologies per endinsar-nos dins aquest món i experimentar amb elles.

No hay comentarios:

Publicar un comentario