domingo, 4 de noviembre de 2012

Internet en el aula: a la caza del tesoro. Jordi Adell.


Desprès d’haver llegit l’article Internet en el aula: a la caza del tesoro de Jordi Adell de Edute. Revista Electrónica de Tecnología Educativa, Núm 16/Abril 03, he pogut enriquir-me i profunditzar més en el que significa una cacera del tresor.

Així doncs, quan vaig fer l’entrada anterior al bloc del que significava les caceres del tresor, vaig cercar informació en relació a aquestes a més a més, dels apunts facilitats per la professora a classe.
Però, desprès d’haver fet una reflexió sobre les caceres del tresor i haver llegit aquest article puc dir que he pogut afirmar  moltes coses de les que l’autor ens explica.

En aquest article, l’autor ens argumenta el que són les caceres del tresor, exemples reals de centres escolars, conceptes, procediments i actituds , on trobar caceres del tresor, com preparar-les, consells útils per dissenyar-les i l’avaluació. D’aquesta manera, m’agradaria subratllar algunes de les explicacions que l’autor dóna en relació aquest tema.

L’autor ens diu que, les caceres del tresor són sistemes útils per adquirir informació sobre un tema determinat a més a més, de practicar habilitats i procediments relacionats amb les noves tecnologies de la informació i comunicació.
Tot seguit, un aspecte amb el qual estic d’acord amb l’autor és que ens aconsella que, aquest tipus d’activitat es pot utilitzar com activitat complementària en una unitat didàctica sobre un tema. Per tant, no hem de centrar-nos només en aquest tipus de recurs sinó que és un altre tipus d’activitat adient i complementària per treballar amb els infants.

També, estic d’acord amb alguns dels autors que Jordi Adell cita en el seu article, com són: Luzón (2001) que ens diu que, les caceres del tresor tenen unes característiques molt bones, ja que promouen la adquisició de coneixements sobre un tema; desenvolupen destreses de recerca de informació en la web; i milloren les destreses de lectura i comprensió de textos, fins i tot, permeten que els alumnes segueixen els seus propis “camins” i explorin.
Segons Hamilton (1999), ens explica que per a que els alumnes puguin desenvolupar destreses d’alt nivell com la aplicació i l’anàlisi de coneixement, aquests han d’aprendre a organitzar i categoritzar la informació, analitzar-la, interpretar-la, comparar-la... ja sigui individualment o en petit grup. Així doncs, no sols hem d’ensenyar a cercar informació, sinó també a avaluar la fiabilitat i exactitud d’aquesta. Per tant, com diu March (1999) Internet no és una enciclopèdia, la web no està organitzada, no hi ha una única perspectiva sinó moltes i algunes contradictòries. D’aquesta manera, els docents han de cercar aquelles pàgines web amb informació o recursos dels que no disposen en l’aula o en el centre per tal d’enriquir els coneixements dels alumnes i moltes vegades, els seus propis.


En darrer terme, a l'hora de dissenyar caceres del tresor hem de tenir en compte els objectius que perseguim, com també, fer una avaluació d’aquestes per tal de observar aquelles mancances o aplicacions noves que es podien ficar dins aquestes, sempre connectats amb el currículum i adequats al nivell dels nostres alumnes. 

No hay comentarios:

Publicar un comentario